Jaaaaaa.

I morse när jag åkte till skolan gick det runt en tant i rondellen med en stor skylt, det såg konstigt ut men hon var ute på strejk. Riktig trafikfara. Varför har dem sänkt hastigheten i vivsta till 30? Är det till för alla som bara får för sig att gå över vägen för att dem inte orkar ta sig de fem meterna de är till övergångstället? Fy skäms på er gamla tanter med rullatorer. Om ni nu ska gå över vägen och inte på övergångstället kan ni väl iaf gå inte stanna mitt i vägbanan som en ko.

Jag är äntligen klar med geografiinlämningen en vecka försenad dock, inte så bra men tomas såg mkt ledsnare ut när alla bara gick typ 20 minuter innan vi slutade. Appropå min inl så blev inte analysen så lysande, det blev liksom en hel a4 men ordbajs och utfyllnadsord.

Vidare till det viktiga ämnet i dagens samhälle. Varför görs det så äcklig skolmat? Alltså vill skolledningen inte att barnen ska äta och därmed uppnå ett högre studieresultat? Men nej självklart, dom byter ut maten som barnen tycker om mot äckligare mat för att spara på pengar lr nått.. Sen provar de nya maträtter för att se vilka som är opopulärast för att sedan göra dessa till återkommande inslag i matsedeln. Illa! Men liksom vem vill ha fiskkuber med gul/röd, grön eller brun gegga på? Ne jag tänkte väl det.


image49

Daftpunk/Harderbetterfasterstronger.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det är ju det jag säger!

2008-05-10 @ 21:54:50
URL: http://asakempe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0